Hjælp/FAQ - ofte stillede spørgsmål på mail-online


Du kan også få inspiration og hjælp på YouTube | Mail-Online.dk


Skift tema/udseende på din mailkonto

Du kan skifte mellem følgende temaer:

  • Mail-Online.dk (standard, Danmark)
  • Mail.World (standard, international)
  • LookOut (alternativt design, Danmark)
  • Lite (minimal udgave, Danmark)
  • Mobile (standard-indstilling når du logger på fra din mobil)

Sådan skifter du tema (du skal være logget på din webmail):

  • Mail-Online.dk: Klik TANDHJUL øverst til højre, klik GENERELT, vælg UDSEENDE, klik GEM
  • Mail.World: Klik TANDHJUL øverst til højre, klik GENERELT, vælg UDSEENDE, klik GEM
  • LookOut: Klik TANDHJUL øverst til højre, klik GENERELT, vælg UDSEENDE, klik GEM
  • Lite: Klik INDSTILLINGER øverst, klik GENERELT, vælg UDSEENDE, klik GEM
  • Mobile: Klik INDSTILLINGER øverst til højre, klik GENERELT, vælg UDSEENDE, klik GEM

Se hjælpevideo: Sådan ændrer du designet i din webmail


Forbindelse til din konto via andre mailprogrammer og enheder (IMAP)

Du får forbindelse via IMAP, som det hedder i teknisk mailsprog. Du kan bruge IMAP både på din computer og på dine mobile enheder. Opsætningen er forskellig alt efter enhed og mailprogram, men de IMAP oplysninger du skal bruge, er de samme.

Vi viser her hvordan du opsætter IMAP til din mailkonto på Microsoft Outlook til PC.

Bemærk:Din konto skal være opgraderet, inden du kan få adgang til at anvende Mail-Online via IMAP.

Dine IMAP-oplysninger er:

  • Brugernavn/emailadresse: Din mail-online emailadresse
  • Password/adgangskode: Din mail-online adgangskode
  • Server til indgående post: mail.mail-online.dk (standardport 143)
  • Server til udgående post: mail.mail-online.dk (standardport 25)

Ønsker du anvende SSL-forbindelse, skal du vælge følgende:

  • Brugernavn/emailadresse: Din mail-online emailadresse
  • Password/adgangskode: Din mail-online adgangskode
  • Server til indgående post: mail.mail.world (port 993)
  • Server til udgående post: mail.mail.world (port 587)
  • Husk at angive i dit mailprogram at der er tale om SSL-forbindelse, og hust at anvende de viste porte.

Se hjælpevideo: Sådan for du forbindelse til din mailkonto via andre mailprogrammer (IMAP)

Opgradér konto

Skift sprog i din webmail

Du kan vælge mellem forskellige sprog, hvis du ønsker et andet sprog end dansk:

Sådan skifter du sprog (du skal være logget på din webmail):

  • Klik TANDHJUL (indstillinger) øverst til højre
  • Klik GENERELT
  • Vælg det ønskede sprog og gem dine ændringer

Se hjælpevideo: Sådan skifter du sprog i din webmail


For lidt plads

Sørg for at få slettet gamle og uaktuelle mails når du er ved at have opbrugt din plads. Husk også at rydde op i mappen "Sendt post" og at tømme din papirkurv, når du har slettet meddelelser. Når din kvota er tæt på grænsen, vil du ikke kunne modtage mails, hvis disse medfører at din samlede kvota vil blive overskredet. Du vil heller ikke kunne sende mails.

Ønsker du at slippe for at skulle slette gamle meddelelser, kan løsningen være at du opgraderer din konto, så du får mere plads.

Køb mere plads

Hvad er prisen for at opgradere en konto?

Se mere om priser og betingelser for opgraderinger i vores brugerbetingelser, eller på selve siden, hvor opgradering finder sted.

Brugerbetingelser

Opsigelse af abonnement

Når du opgraderer din konto tegner du et abonnement, som fornyes automatisk ved udløb. Dette kan til enhver tid opsiges med virkning fra udgangen af den indeværende abonnementsperiode.

Et abonnement kan ikke opsiges med tilbagevirkende kraft, men den købte opgradering vil være til rådighed indtil betalingsperioden udløber. Når et abonnement er opsagt, vil der ikke blive foretaget yderligere opkrævninger.

Når du opsiger dit abonnement, slettes din mailkonto automatisk når den indeværende betalingsperiode udløber.

Ønsker du at opsige dit abonnement eller slette din email-konto, kan du sende en mail til kundecenter@mail-online.dk.


Hvordan ændrer jeg adgangskode?

Når du er logget på din www.mail-online.dk kan du rette din adgangskode under Adgangskode + Skift adgangskode.

Se hjælpevideo: Sådan ændrer du din adgangskode

Min konto

Hvordan ændrer jeg mit navn?

Når du er logget på din www.mail-online.dk kan du rette dit navn under Kontooplysninger + Ret oplysninger.

Se hjælpevideo: Sådan ændrer du dit fulde navn i din mailkonto

Min konto

Hvorfor er min email-konto blevet deaktiveret?

Der kan være flere grunde til at en email-konto er blevet deaktiveret. Når en email-konto er deaktiveret, er der ikke adgang til den, og der kan ikke sendes eller modtages emails på kontoen.

Mulige årsager:

  • Manglende aktivering i forbindelse med oprettelse af konto
  • Manglende opgradering efter endt prøveperiode
  • Et udløbet abonnement på en opgraderet konto har ikke kunnet fornyes.
  • Kontoen er brugt til udsendelse af spam
  • Kontoen har været forsøgt brugt af andre, til at udsende spam, der skal skiftes adgangskode
  • Kontoen har været forsøgt hacket, der skal skiftes adgangskode
  • Der er angivet forkert password flere gange end tilladt

Log på din www.mail-online.dk for at se om du kan genskabe din deaktiverede konto under Indbakke + Genaktivering af konto. Dette gælder ikke, hvis brugeren selv har slettet sin konto, eller hvis kontoen er slettet efter endt prøvetid.

Min konto