Få hjælp til din mail

Ofte stillede spørgsmål på mail-online

Indstillinger
Skift tema/udseende på din mailkonto

Du kan skifte mellem følgende temaer:

  • Mail-Online.dk (standard, Danmark)
  • Mail.World (standard, international)
  • LookOut (alternativt design, international)
  • Pro (standard-indstilling når du logger på fra din mobil)

Sådan skifter du tema (du skal være logget på din webmail):

  • Log på din konto på mail.mail-online.dk
  • Klik på indstillinger (tandhjul øverst til højre på skærmen)
  • Vælg Generelt i rullemenuen
  • Find punktet Sprog og skift sprog i rullemenuen, hvis du øsker det
  • Find punktet Udseende og vælg dit ønskede design i rullemenuen
  • Tryk Gem når du har foretaget dine indstillinger

Se video

Indstillinger
Sæt din mailkonto op til mobil, Outlook og meget mere (IMAP)

Du kan til enhver tid logge på din mailkonto via en hvilken som helst browser. Skriv mail.mail-online.dk enten på din computer eller din mobiltelefon, så er du klar til at logge direkte på.

Men du kan også sende og modtage dine mails via IMAP, både på din computer og på dine mobile enheder. Opsætningen er forskellig alt efter enhed og mailprogram, men de IMAP oplysninger du skal bruge, er de samme.

Vi har lavet en lille video, som viser hvordan du opsætter IMAP til din mailkonto på Microsoft Outlook til PC.

Hvis du tidligere har haft opsat din konto til IMAP, og du oplever uregelmæssigheder, skal du enten rette port-oplysningerne som vist nedenfor, eller du skal slette din nuværende IMAP-opsætning og lave en ny. Hvis du undlader at angive porte i serveroplysningerne, anvendes standardportene automatisk.

Dine IMAP-oplysninger er:

  • Brugernavn/emailadresse: Din mail-online emailadresse
  • Password/adgangskode: Din mail-online adgangskode
  • Server til indgående post: mail.mail-online.dk
  • Server til udgående post: mail.mail-online.dk
  • Hvis du ønsker at bruge sikker forbindelse (SSL), skal følgende anvendes:
  • Server til indgående post: mail.mail-online.dk (Port 993)
  • Server til udgående post: mail.mail-online.dk (Port 465)

Det er vigtigt, at du angiver serverforbindelserne som de er vist ovenfor, ellers kan du ikke sende og hente post via IMAP.

Søg eventuel efter hjælp på f.eks. Google. "IMAP-opsætning iphone, IMAP-opsætning android, IMAP-opsætning Outlook osv.

Se video

Indstillinger
Skift sprog i din webmail

Sådan skifter du sprog (du skal være logget på din webmail):

  • Log på din konto på mail.mail-online.dk
  • Klik på indstillinger (tandhjul øverst til højre på skærmen)
  • Vælg Generelt i rullemenuen
  • Find punktet Sprog og skift sprog i rullemenuen, hvis du øsker det
  • Tryk Gem når du har foretaget dine indstillinger

Se video

Indstillinger
For lidt plads

Sørg for at få slettet gamle og uaktuelle mails når du er ved at have opbrugt din plads. Husk også at rydde op i mappen "Sendt post" og at tømme din papirkurv, når du har slettet meddelelser. Når din kvota er tæt på grænsen, vil du ikke kunne modtage mails, hvis disse medfører at din samlede kvota vil blive overskredet. Du vil heller ikke kunne sende mails.

Ønsker du at slippe for at skulle slette gamle meddelelser, kan løsningen være at du opgraderer din konto, så du får mere plads.

Køb mere plads

Brugerbetingelser
Hvad koster det at opgradere en konto?

Se mere om priser og betingelser for opgraderinger i vores brugerbetingelser, eller mere konkret på selve siden, hvor opgradering finder sted.

Brugerbetingelser

Brugerbetingelser
Opsigelse af abonnement

Når du opgraderer din konto tegner du et abonnement, som fornyes automatisk ved udløb. Dette kan til enhver tid opsiges med virkning fra udgangen af den indeværende abonnementsperiode.

Et abonnement kan ikke opsiges med tilbagevirkende kraft, men den købte opgradering vil være til rådighed indtil betalingsperioden udløber. Når et abonnement er opsagt, vil der ikke blive foretaget yderligere opkrævninger.

Når du opsiger dit abonnement, slettes din mailkonto automatisk når den indeværende betalingsperiode udløber.

Ønsker du at opsige dit abonnement eller slette din email-konto, kan du sende en mail til kundecenter@mail-online.dk.

Brugerbetingelser

Indstillinger
Sådan ændrer du din adgangskode

Når du er logget på din konto på www.mail-online.dk kan du rette din adgangskode under Adgangskode + Skift adgangskode.

Bemærk at adgangskode ikke ændres i selve din webmail (mail.mail-online.dk), men på www.mail-online.dk.. Logininformationerne er de samme på de to sider.

Se video

Indstillinger
Sådan ændrer du dit fulde navn

Når du er logget på din www.mail-online.dk kan du rette dit navn under Kontooplysninger + Ret oplysninger.

Bemærk at navn ikke ændres i selve din webmail (mail.mail-online.dk), men på www.mail-online.dk.. Logininformationerne er de samme på de to sider.

Se video

Indstillinger
Hvorfor er min email-konto blevet deaktiveret?

Der kan være flere grunde til at en email-konto er blevet deaktiveret. Når en email-konto er deaktiveret, er der ikke adgang til den, og der kan ikke sendes eller modtages emails på kontoen.

Mulige årsager:

  • Manglende aktivering i forbindelse med oprettelse af konto
  • Manglende opgradering efter endt prøveperiode
  • Et udløbet abonnement på en opgraderet konto har ikke kunnet fornyes.
  • Kontoen er brugt til udsendelse af spam
  • Kontoen har været forsøgt brugt af andre, til at udsende spam, der skal skiftes adgangskode
  • Der er angivet forkert password flere gange end tilladt

Log på din www.mail-online.dk for at se om du kan genskabe din deaktiverede konto under Min konto + Genaktivering af konto eller Opgradering. Dette gælder ikke, hvis brugeren selv har slettet sin konto, eller hvis kontoen er slettet efter endt prøvetid.

Bemærk at genaktivering og opgradering ikke sker i selve din webmail (mail.mail-online.dk), men på www.mail-online.dk.. Logininformationerne er de samme på de to sider.

Min konto