Hjælp/FAQ

Hvordan sætter jeg min iPhone / Smartphone op til Mail-Online?

Din konto skal være opgraderet, inden du kan få adgang til at anvende Mail-Online til din iPhone. Når du har opgraderet din konto gør du følgende på din iPhone / Smartphone:

  • Vælg E-post, kontakter, kalendere
  • Tryk Tilføj konto
  • Vælg Anden
  • Indtast dine mail-online kontooplysninger
  • Vælg IMAP
  • Værtsnavn skal være: mail.mail-online.email
  • Indtast din emailadresse
  • Indtast din adgangskode
  • Værtsnavn til udgående post: mail.mail-online.email
  • Indtast din emailadresse
  • Indtast din adgangskode.
  • Tryk OK til at oprette forbindelsen uden SSL hvis du bliver spurgt
  • Det kan tage nogle minutter at få etableret forbindelsen første gang
  • Når forbindelsen er fuldført, så husk at trykke Gem/Arkiv

Den viste opsætning gælder iPhone, men er tilsvarende for øvrige Smartphones.

Opgradér konto

Jeg kan ikke sende eller modtage post, min "quota" er overskredet?

I den gratis prøveperiode kan du opbevare maks. 10 MB. Sørg for at få slettet gamle og uaktuelle mails når du er ved at have opbrugt din plads. Husk også at rydde op i mappen "Sendt post" og at tømme din papirkurv, når du har slettet meddelelser. Når din kvota er tæt på grænsen, vil du ikke kunne modtage mails, hvis disse medfører at din samlede kvota vil blive overskredet. Du vil heller ikke kunne sende mails.

Ønsker du at slippe for at skulle slette gamle meddelelser, kan løsningen være at du opgraderer din konto. Så får du mere plads og flere funktioner, bl.a. mulighed for at sætte din iPhone eller Smartphone op til Mail-Online:

Køb mere plads

Hvad koster det at opgradere sin konto?

For at opgradere tegner du et abonnement, som fornyes hver 6. måned. Dette kan til enhver tid opsiges med virkning fra udgangen af den indeværende abonnementsperiode. Priser og betingelser fremgår af Mail-Online's brugerbetingelser.

Læs brugerbetingelserne

Kan jeg annullere når jeg vil, hvis jeg opgraderer?

Ja! Når du opgraderer din konto tegner du et abonnement, som fornyes hver 6. måned. Dette kan til enhver tid opsiges med virkning fra udgangen af den indeværende abonnementsperiode.

Et abonnement kan ikke opsiges med tilbagevirkende kraft, men den købte opgradering vil være til rådighed indtil betalingsperioden udløber. Når et abonnement er opsagt, vil der ikke blive foretaget yderligere opkrævninger.

Hvordan ændrer jeg adgangskode?

Når du er logget på din Startside kan du rette din adgangskode under Adgangskode + Skift adgangskode.

Hvordan ændrer jeg mit navn?

Når du er logget på din Startside kan du rette dit navn under Kontooplysninger + Ret oplysninger.

Hvor mange e-mails kan jeg opbevare på min email-konto?

I den gratis prøveperiode kan du opbevare op til 10 MB. Sørg for at få slettet gamle og uaktuelle mails engang imellem. Husk også at rydde op i mappen "Sendt post" og at tømme din papirkurv, når du har slettet meddelelser.

Du kan ikke modtage flere mails, hvis dit maksimum er overskredet. Ønsker du mere serverplads og flere funktioner, kan du tilkøbe det her:

Køb mere plads

Hvorfor er min email-konto blevet deaktiveret?

Der kan være flere grunde til at en email-konto er blevet deaktiveret. Når en email-konto er deaktiveret, er der ikke adgang til den, og der kan ikke sendes eller modtages emails på kontoen.

Mulige årsager:

  • Manglende aktivering i forbindelse med oprettelse af konto
  • Manglende opgradering efter endt prøveperiode
  • Et udløbet abonnement på en opgraderet konto har ikke kunnet fornyes.
  • Kontoen er brugt til udsendelse af spam
  • Kontoen har været forsøgt brugt af andre, til at udsende spam, der skal skiftes adgangskode
  • Kontoen har været forsøgt hacket, der skal skiftes adgangskode
  • Der er angivet forkert password flere gange end tilladt

En bruger kan logge på sin Startside og genskabe en deaktiveret email-konto under Indbakke + Genaktivering af konto. Dette gælder ikke, hvis brugeren selv har slettet sin konto, eller hvis kontoen er slettet efter endt prøvetid.

Jeg modtager ikke alle mails - nogle når ikke frem?

Der kan være flere grunde til, at afsendte mails ikke når frem til din emailadresse. Dét som vi har indflydelse på, kan være hvis enten afsenderen eller det domæne eller den IP-adresse afsenderen sender fra, er blokeret af vores spamfiltre. Det er ikke muligt, at forsøge at skåne brugerne for alt for voldsom spam, uden at det også rammer legitime mails.

Det kan i øvrigt være det samme dilemma der gør sig gældende, når du ikke kan sende til en adresse, du ved er korrekt.

Du kan skrive til Kundecenter når du har problemer med at modtage konkrete mails. For at vi skal have mulighed for at hjælpe, skal vi bruge følgende:

  • Afsenderens emailadresse
  • Afsenderens IP-adresse (få eventuelt dette oplyst af afsender)
  • Dato og tid for afsendelsen af den pågældende email (få eventuelt dette oplyst af afsender)

Hvordan renser jeg min browser inden fejlsøgning?

Når du logger på Mail-Online (og andre steder) lagrer softwaren nogle midlertidige filer og såkaldte cookies i din browsers cache. Derfor kan det altid være en god idé, at rydde op denne cache, ved simpelthen at slette disse midlertidige filer. Dette gælder ikke mindst, efter at Mail-Online har foretaget versionsopgraderinger.

Sådan gør du (Microsoft Eksplorer):

  • Gå til Funktioner
  • Vælg Internetindstillinger
  • Gå til fanen Generelt
  • Vælg Slet under Browserdataog sørg for at alle felter er valgte
  • Tryk slet for at rense din browser
  • Tryk OK for at vende tilbage til din browser

Din browser er nu "renset" for cookies og midlertidige filer. Vær opmærksom på at sletning af midlertidige filer sker på eget ansvar.

Jeg kan ikke få Mail-Online til at fungere over min Outlook?

Mail-Online er webbaseret, og tillader ikke POP-adgang. Af samme grund kan brugerne kun komme til mail-serveren via deres browser.

Har du opgraderet din konto, har du også mulighed for at at sætte din iPhone eller Smartphone op til din konto via IMAP.